Client
Typify trekt graag de wereld rond en voor deze klant reizen we af naar Azië. IKO is een Japans bedrijf, gespecialiseerd in het produceren van onderdelen voor materieel van o.a. robotics, ruimtevaart en healthcare. Maar wat maakt IKO anders dan andere leveranciers? IKO heeft een eigen, unieke manier van werken. Het materiaal wordt namelijk geproduceerd van significant hogere kwaliteit. IKO breidt zich momenteel uit buiten Japan en vestigt zich ook in Europa met een hoofdkantoor gevestigd in Rotterdam.
Problem
De doelgroep van IKO is op zoek naar hoogwaardige producten. IKO zocht voor de bouw van een website voor de Europese doelgroep specifiek naar een partij die samenwerkt met internationale klanten. Wij stonden voor de uitdaging om een lead generation tool te ontwikkelen, specifiek voor de Europese doelgroep. De topkwaliteit van het assortiment ten opzichte van de concurrent moest duidelijk worden gecommuniceerd via de website.
Solution
Met trots kunnen we zeggen dat we een Japans bedrijf hebben geholpen om een Europese propositie in te nemen. De design trends in Japan verschillen met wat wij hier in Europa graag zien. Om hierop in te spelen, hebben we een website ontwikkeld die qua look and feel meer in een Europese designstijl past.
Daarnaast wordt de website gebruikt als een lead generatie platform, zowel voor bestaande als nieuwe klanten. Het platform belicht enerzijds de kwaliteit van het assortiment en filtert anderzijds klanten die op zoek zijn naar deze hoogwaardige producten. Om dit te realiseren hebben wij de website ingericht met slimme conversie funnels, zodat klanten eenvoudig contact kunnen opnemen bij interesse in het product.